Alle våre blogginnlegg finner du her:

Når drømmer skifter nyanser…

Det er lenge siden vi har skrevet noe nå, og det er flere som har lurt på hvordan det går med oss. Vi har derfor funnet ut at det er på tide at vi gir dere en siste oppdatering på bloggen. Vi reiste ut på vår ubestemte reise med store drømmer i bagasjen, og under...

Unawatuna – en møkkaplass

Ok, på tide å være ærlige. Unawatuna er ikke paradis på jord. Unawatuna har vist seg å være langt fra det vi håpte og drømte om at det skulle være når vi valgte å flytte hit for 4 uker siden. For det første er Unawatuna en turistplass. Den lille, kritthvite stranda...

Den enkleste måten å bestille billige fly på – med Google!

Det er finnes en fantastisk (og litt hemmelig) mulighet for å finne den aller enkleste måten å bestille billige fly på!! Vi har reist i årevis, og har alltid søkt over hele internett etter de billigste billettene. Og det har vært en tøff jobb! For å spare noen...

En liten oppdatering fra oss

Det har både vært travle og kjedelige dager for oss i Reisende Familie, og vi tenkte det var på tide med en liten oppdatering for alle som lurer på hva vi driver med for tiden. For det første er vi fremdeles i Unawatuna i Sri Lanka. Her jobber Weni som...

Ulempene ved å reise lenge…

Det sitter igjen mange bilder av solnedganger og fantastiske opplevelser når vi reiser som vi gjør. Utrolig nok har vi vært på reise i 14 måneder allerede, og det er først nå vi virkelig flytter på oss. Det er nå vi må begynne å tenke fremover! Vi kommer til å være...

Hvor mye koster det: Første måned i Sri Lanka

Februar er lagt bak oss, og vi kan se tilbake på hvor mye vi brukte og hvor mye vi tjente denne måneden på reise. Nytt i denne serien er også at vi skal ta med det vi tjener, litt for å følge med selv og forhåpentligvis klare å gå i pluss hver måned, men spesielt for...

Jungle Beach i Unawatuna

Vi har ikke fått opplevd så mye av Unawatuna enda, så i dag tenkte vi å ta turen til Jungle Beach - visstnok en liten skjult strand inne i jungelen på sørsiden av Unawatuna. I følge tripadvisor tar det rundt 45 minutter å gå hit fra Unawatuna Beach, men vi hadde...

Hovedattraksjonen i Galle er ikke det du tror den er

Det er mange som tror at fyrtårnet i Galle er hovedattraksjonen i denne vakre, lille byen. Men det skulle vise seg at de tok helt feil... I dag tok vi endelig turen til gamlebyen i Galle for å vandre rundt, spise is og nyte den eldgamle koloniarkitekturen som enda...

Første dag på skolen i Galle

For en travel uke! Vi flyttet til Unawatuna på mandag av to grunner. For det første jobber Weni her, og byen ligger nesten en time unna Hikkaduwa med tuk-tuk. For det andre trengte barna virkelig å komme seg på skolen igjen. Og i Galle finnes det heldigvis et enormt...

Hva pakker vi når vi reiser? Du kommer til å bli overrasket!

Før vi reiste brukte vi uker på å lage en pakkeliste, kjøpe inn alt det vi trodde vi kom til å trenge og prøve å få plass til alt sammen i minst mulig bagasje. Etter 435 dager på reise, der vi har bodd på ett sted fra alt til et par timer til 6 måneder, har...

Svømme med skilpadder i Hikkaduwa

Vi hadde hørt om skilpaddene som kom opp langs stranda lengst sør på Hikkaduwa Beach, og hadde gledet oss til å kanskje få muligheten til å se de. I dag var dagen! Vi kom like før klokka 9 på en søndag, og det var knapt noen her - bare en håndfull solbadere og noen...

Jeg fikk jobb som dykkerinstruktør i Unawatuna Sri Lanka!!

Typisk oss å bare kaste oss ut i det, her reiser vi til nye og ukjente steder uten å egentlig ha noe klart på den nye destinasjonen... Men det er fantastisk hvordan alt ordner seg! Hus og scooter kom i orden etter noen få dager, og det neste på listen ble å finne...

Hvor mye koster det: 1 år på reise

Hva er vel bedre enn å starte vår nye serie "hvor mye koster det" med å se på hvor mye penger vi brukte det første året vårt på reise? Med denne serien skal vi snakke om det ingen liker å snakke om, men alle er nysgjerrige på - nemlig penger! I 2014 var vi kun i...

Strandliv i Hikkaduwa

Det er helt umulig for oss å beskrive med ord hvor fantastisk godt vi har det her i Hikkaduwa. Stranda er samlingspunktet på denne lille plassen, og det er ikke rart! Med lekende bølger, behagelig varmt hav, beach cabanas og restauranter over alt er det ikke noe vi...

Bekymringsløs lek blant palmene

Etter frokost i dag satt jeg og så på at barna lekte i hagen som de vanligvis gjør. Og jeg tenkte at det var nettopp dette som var livet deres. Et bekymringsløst liv, der de kan spise yoghurt og brødskive på gulvet for så å bare løpe ut i hagen i bare trusa. Se ekorn...

Min reise gjennom paradis

Når jeg kjører ned til byen, gjennom mangroveskog og risåkre, kokosnøttpalmer og kaneltrær, tenker jeg over hvor lykkelig jeg egentlig er! Denne turen tar meg 20 minutter en vei. Ja det tar litt tid når scooteren har maks fart på 40 km/t, men i løpet av disse...

Bildeserie – Plantasjeeiere i Sri Lanka

Ok, vi er kanskje ikke plantasjeeiere. Ikke i ordets rette forstand. Men det føles nesten akkurat sånn! Huset vi bor i her i Hikkaduwa ligger på toppen av en liten ås. Vi er omkranset av en kjempestor kanelplantasje, der kaneltrærne er ispedd kokospalmer og...

Den dagen tsunamien kom til Sri Lanka

Vi hadde hørt at det fantes et Tsunami museum like utenfor Hikkaduwa. Vi visste jo at Sri Lanka også hadde blitt truffet av bølgene på denne grusomme 2. juledag i 2004, men at også vestkysten var blitt offer for naturens ødeleggelser var over vår fatteevne. Vi måtte...

Kos med babyskilpadder i Hikkaduwa

Like nord for Hikkaduwa ligger et bittelite hvitt bygg med en nesten barnslig påmalt mur som forteller deg at du er kommet til Hikkaduwa Sea Turtle Hatchery. Slike små redningsplasser for havskilpadder i nød finnes strødd langs hele kysten av Sri Lanka, og dette er...

På husjakt i Hikkaduwa

Planen vår i Sri Lanka er å være her til mai eller juni. Som norsk statsborger får man 30 dagers visum ved å søke gjennom denne siden. Deretter kan dette visumet enkelt forlenges i ytterligere 3 måneder. Vi planlegger å gjøre det meste ut av det, og bruke all denne...

Sri Lanka – Den første dagen i Smilets Land

Kvelden før vi skulle reise til Sri Lanka, gikk det opp for at vi faktisk hadde vært i Thailand i nesten 13 måneder! For å se litt annerledes på det, har vi reist mye mindre det siste året enn vi brukte å gjøre da vi bodde hjemme i Norge! Og vi kaller oss en reisende...

Himmelen for barn – Fantasia Lagoon og The Mall Bangkae

Når man må være over 2 uker i storbyen etter et år på en bitteliten øy, leter man høy og lavt etter spesielle og spennende ting å gjøre. Og da vi kom over Fantasia Lagoon på The Mall Bangkae var vi ikke i tvil om at dette var stedet for oss! The Mall er et enormt...

Dusit Zoo – Dromedarer, is og frisk luft midt i Bangkok

Hva gjør man på en søndag når man er i Bangkok? Drar til dyrehagen vel! Dusit Zoo har vært en yndet destinasjon for Bangkoks småbarnsfamilier i snart et århundre, og det er ikke uten grunn! Å ha bøttevis med frisk luft midt i storbyen, eksotiske dyr, og ikke minst...

Lumpini Park i Bangkok – Drager, padlebåter og lekeplasser

Nesten med en gang vi gikk inn i Lumpini Park så vi de store dragene! Over alt i denne enorme parken midt i Bangkok vandrer varaner på størrelse med Saga rundt på leting etter mat eller en rolig plass i solen. Det var ikke sjeldent at vi ble overrasket over en varan...

Limbo i Bangkok og livet i en blogg på 13 måneder

Akkurat nå er vi i limbo i Bangkok. Vi er på dag 8, og alt vi gjør er å vente på nye pass til barna slik at vi kan søke om visum til Sri Lanka. All denne ventingen gjør oss rastløse. Vi bruker tiden på å leke, bade, utforske byen. Men vi venter likevel på å komme oss...

Baiyoke Tower – Iskalde øl 300 meter over bakken

De første dagene våre i Bangkok bodde vi i en fantastisk leilighet rett ved Baiyoke Tower. Baiyoke Tower ruver mer enn 300 meter over bakken, og er Thailands høyeste bygning, og Sør-Øst Asias høyeste hotellbygning. Vi hadde utsikt til tårnet fra soveromsvinduet vårt,...

Grand Palace og Chinatown i Bangkok

Den første helgen vi hadde i Bangkok var vi så heldige å dele med barnas bestefar. Derfor måtte vi bare legge inn et besøk på den kjente turistløypa og få med oss det man bare "må" få med seg når man er i Bangkok. Første stopp var en halvdagstur til Grand Palace og...

De 3 beste utkikkspunktene på Koh Tao

Koh Tao - den lille vakre øya langt ute i Thaigulfen er for de aller fleste forbundet med dykking i verdensklasse, billige dykkerkurs, lange strender og utrolig natteliv. Men det er ikke til å unngå å legge merke til de store, frodige fjelltoppene som skiller øst og...

Billig overnatting på reise med airbnb

Vi har tidligere bare brukt airbnb en eneste gang, da vi trengte overnatting til en familie på 12 i Nairobi. Og det var en så bra opplevelse at vi har gledet oss til den dagen vi fikk prøve det igjen! Nå da vi skulle tilbringe over 2 uker i Bangkok, brukte vi veldig...

Koh Nang Yuan

Hvis du googler Koh Tao, vil du garantert få opp bilder av Koh Nang Yuan. Dette er tre små øyer som ligger like utenfor Koh Tao, og er så spesielle at de er forbundet av en sandbro. Dette er postkortbildet av Thailand! Om du klarer å komme deg bort fra dykkingen,...

God nyttår fra oss i Reisende Familie!

Vi håper alle har hatt en kjempefin nyttårsaften! Vi feiret med å kjøre opp til toppen av fjellet og se lanterner og fyrverkerier fylle himmelen over stranden i Sairee, mens månen lyste opp hele showet. De fleste syntes vi var rare som ville være oppe på fjellet på...

Tilbakeblikk på 2014 – Mange solnedganger og en motorsykkelulykke !

Det er den tiden på året. Faktisk årets aller siste dag... Det er tiden for å se tilbake på det som har skjedd i reiseåret 2014, og for et år det har vært!! Vi har overøst dere med bilder av solnedganger og strandkos, men det har ikke bare vært fryd og gammen... La...

Thaibryllup i Chiang Mai

Alle våre eventyr både før og etter jul ledet opp til denne ene spesielle dagen - et ekte Thaibryllup i Chiang Mai! Vi har en kjempegod Thailandsk venninne som har vært en nær venn av oss i over 10 år nå. Vi har allerede besøkt Dao en gang tidligere i Chiang Mai, og...

Den skumle nattbåten fra Koh Tao til Chumphon

Vi hadde lenge fryktet å ta nattbåten fra Koh Tao til Chumphon. Skrekkhistorier vi hadde hørt innebar blant annet overfylte sovesaler, madrasser på gulvet, kjeltringer, katter og kakerlakker i skjønn forening. For ikke å snakke om alle forlisene som har skjedd når...

For en jul vi fikk!

Vi var ikke sikre på om vi måtte avlyse julen dette året, men vi var fast bestemt på å ikke gjøre det! Og for en jul vi fikk!   Tidlig julemorgen så ungene på julefilmer og spiste godteri, mens vi hørte på julemusikk og vasket huset. Siden vi enda ikke visste om vi...

Må vi avlyse julen i år?

Må vi virkelig avlyse julen i år? Livet på en øy er helt utrolig flott! Å leve så langt ute i havet med båter som kommer når det passer seg, sol nesten 365 dager i året, ferske kokosnøtter og lokkende blått hav på alle kanter - det kan liksom ikke bli stort bedre enn...

Litt om Atopisk eksem

Dette er en litt annerledes post enn vi bruker å legge ut. Det handler om livet vårt før reisen, og bare litt om livet på reise. Men det er så viktig, og har påvirket oss og så mange barn og foreldre i Norge så mye at vi føler oss nødt til å dele det med dere her på...

1 år på reise som en familie!

I dag er det nøyaktig 1 år siden vi satte oss på flyet og begynte vårt liv på reisefot! Når vi tenker tilbake på den vinterdagen i desember for et helt år siden, er det rart å tenke på at det virkelig var så lenge siden. Vi var så unge, så uvitende. Vi var en familie...

Luciadagen i Thailand – en litt annerledes feiring

Da vi sjekket kalenderen i dag oppdaget vi at det var 13. desember, selveste Luciadagen! Blant palmesus og strålende sol er det lite som får oss i god julestemning her nede, og jeg tror nok heller ingen andre tenkte noe særlig over at denne dagen er tiltenkt Sankta...

Våre 8 beste tips til å finne billige fly

Vi reiser mye nå når vi er på jorden rundt eventyr, og har også reist veldig mye tidligere til mange forskjellige destinasjoner verden rundt. Og vi elsker billige fly!   Det er ofte lett å slå til på et 'tilbud' som virker veldig bra, men om du gjør litt research på...

Open Water på Koh Tao

Har du noen gang lurt på hvordan det er å jobbe som dykkerinstruktør eller å ta din Open Water? Weni har det i alle fall veldig gøy, og denne filmen forklarer det bedre enn ord kan! Vi synes helt ærlig det er den beste Open Water videoen vi har sett, og viser akkurat...

Hvordan tjene penger på nett?

Om man vil leve et liv på reise er det mange måter å finansiere det på. Først må man overkomme frykten for alt som kan gå galt, og rett og slett bare gå for det!! Den desidert beste måten å kunne reise uten å være avhengig av å jobbe er å nedbetale boliglån på en...

Første uke med hjemmeundervisning

Siden vi snart skal reise, tok vi barna ut fra barnehagen i Koh Tao fra og med desember av. Vi har tenkt på hjemmeskole og hjemmeundervisning lenge som et alternativ til Norsk skolegang, og dette ble liksom sjansen vår til å prøve å se om det er noe vi kan gjøre....

Den Thailandske Kongens bursdag!

I dag fyller Bhumibol Adulyadej 87 år! Kanskje bedre kjent som Rama IX av Thailand, eller den Thailandske Kongen, og en myteomspunnet mann på mange områder. Du trodde kanskje vi var glade i kongen vår hjemme i Norge? Vi er ikke i nærheten av hvor glade Thaiene er i...

Reisende Familie reiser til Sri Lanka !

Det har kriblet i reisefotene våre lenge! Vi er jo tross alt en Reisende Familie! Og nå har vi vært på Koh Tao i snart et år, med bare et par avbrekk fra hverdagen til andre steder i Thailand, som Bangkok og Chiang Mai. Det er ikke nok!! Selv om livet her er helt...

Monsun i Thailand

"Det regner hver eneste dag. Det blåser plutselig opp, også blir det med ett stille før hele bakken rister av brummende torden og regnet renner ned i strie strømmer fra himmelen"             ...

En motorsykkelulykke og politiets Kafka-prosess

Mens jeg satt hjemme og ventet på at Weni skulle komme tilbake fra jobb på en helt vanlig mandags morgen, ringte plutselig telefonen. I andre enden var en dame jeg aldri hadde hørt navnet på, som spurte om jeg var Viggo, mannen til Weni. Jeg svarte ja, og ble lett...

Fantastiske Chiang Mai !

Vi reiste på en liten feire til Chiang Mai i april for å koble litt av, shoppe og møte en god venn av oss. Det var første gang vi var i Chiang Mai med barn, og det gjorde at vi gikk fra å ha planer om tempelvandringer, klatring og shopping til å undersøke alle de...

Hvordan er det å reise med barn?

Nå er det straks 300 dager siden vi forlot snøen og kulda i Norge, og tok turen ut på en eventyrlig reise i den store verden! Det er rart å tenke på at det snart har gått et år, og samtidig en god mulighet til å se tilbake på det som har vært, og litt om hva vi tenker...

Bangkok med barn

Bangkok kan virke som en kaotisk monsterby full av støy og eksos - langt unna de langstrakte øde strendene og parasolldrinkene de fleste tenker på når de tenker på Thailand. Men Bangkok er en by som absolutt er verdt et besøk, man må bare bruke noen dager på å komme...

Hvordan tjene penger på reise ?

Det er et spørsmål alle stiller seg før de legger ut på en lang reise - Hvordan skal jeg få råd til det? Mange stopper kanskje der, og legger alle planer på hylla fordi de er usikre på økonomien, på om de kan klare å få det til å gå rundt. Vi er heldige i Norge, de...

Hvordan er det å bo på Koh Tao ?

Vi har bodd på Koh Tao siden januar i år, og har samlet mange erfaringer i løpet av de siste 9 månedene. Og nå er det på tide og dele noen av de erfaringene med deg! Å bo på Koh Tao i Thailand er nok på mange måter som å bo på et hvilket som helst tropisk sted i...

Klatre i Ton Sai og Railay i Krabi

Jeg var på en liten klatretur til Ton Sai og Railay i Krabi i mai i år for å sjekke om det virkelig er så bra klatring der som de sier… Og resultatet etter 4 dager med klatring på de enorme kalksteinsklippene langs kysten utenfor Krabi? Det er akkurat som de sier! Jeg...

Songkran på Koh Tao

Verdens største vannkrig går av stabelen hvert år den første søndag etter 3. fullmåne! Har du ikke opplevd denne enda, bør du absolutt planlegge en tur! Songkran er en enorm folkefest for alle som er i Thailand - både store og små! Songkran er en stor nyttårsfeiring...

Klatre på Koh Tao

Koh Tao er først og fremst kjent som en dykkerdestinasjon i verdensklasse, med lave priser og god atmosfære. Men denne øya har så mye mer å by på! I løpet av de siste 5 åra, har klatrere beveget seg stadig lengre innover i jungelen for å utforske de store...

Laem Thian – Koh Taos vakreste strand ?

På østsiden av øya ligger det en liten perle - en kritthvit liten strand med krystallklart stille vann. Her kan du snorkle og bade med haier og utrolige fisker en hel dag uten å møte annet enn et par sommerfugler og en og annen bengalvaran. Med store klipper som egner...

Two View og en Stor Hemmelighet

Hysj! Ikke fortell om denne turen til noen! Men spar den til deg selv, og nyt en opplevelse få forunt! Two View er et ganske kjent utkikkspunkt på Koh Tao. Kjent både fordi det er enkelt å komme seg dit, man får en fin utsikt over Sairee og Nang Yuan, og ikke minst...

Om å Følge en Drøm

Å ta valget om å begynne et liv på reise var det skumleste valget vi har tatt noensinne. Å sette ut i det ukjente med to barn på slep, å kvitte seg med alle eiendeler, vår vakre leilighet, og et trygt og over gjennomsnittet godt liv i Norge. Det virket utrolig dumt og...

Hvordan finne den beste og billigste reiseforsikringen?

Vi hadde aldri tenkt særlig på forsikring når vi har vært på ferier tidligere. I Norge så er man ofte dobbelt og trippelforsikret, gjennom avtaler med banken, folketrygden (for reiser i EØS), og gjennom kredittkortet ditt eller reiseselskap. Vi ble veldig glad for at...

Er dette Koh Tao??

Åh, vi hadde gledet oss til å komme til Koh Tao! Koh Tao skulle være hjemmet vårt i hele 2014, og vi hadde googlet, lest, siklet på bilder og gledet oss! Når alle bruer hjemme var brent, og dette var alt vi hadde foran oss, da fortonte Koh Tao seg som et paradis! Her...

Topptur og Hoppende Masaier

Vi våknet igjen 2. nyttårsdag til utsikten over det storslagne Ngorongoro krateret i Tanzania. Den triste dagen for avreise, og det var nesten så de regntunge skyene i horisonten var farget av humøret vårt. Det skulle heldigvis vise seg å bli en ganske så fin dag...

Kjempeskilpaddene på Zanzibar

En halvtime utenfor Stone Town i Zanzibar, ligger Changuu Island, bedre kjent som Prison Island. Denne øya har en broket fortid. Under sultanstyret ble uskikkelige slaver sendt ut hit for å straffes. Da slavehandelen tok slutt, ble det bygget et mottak på øya, der...

Bagasje, hvilken bagasje?

Hvordan velger man hvilken og hvor mye bagasje man skal ta med på en tur? Når vi pakket ned de siste tingene kvelden før avreise, var vi ganske klare på at vi hadde tatt med mer enn nok. Tipsene vi hadde lest tilsa at det skulle være ca 25% igjen i hver bag eller...

Kjære Gekko!

Gekko, kjære Gekko. Hvordan ville livet vært uten deg? Det ville helt sikkert vært dystert stille på kveldene. Ingen som skriker geee-cko utenfor vinduet vårt. Det ville vært mindre å vaske. Gekkobæsj på veggene er ikke særlig delikat... Vi ville nok vært litt...

Hva er alt dette tullet?

Nå når vi har vært over 50 dager på reise, og endelig fått tømt alle kofferter, ser vi med vantro på hva det var vi pakket ned for over 7 uker siden. Det er lettere å se i ettertid selvfølgelig, men det er åpenbart en del ting vi trodde vi hadde veldig god bruk for på...

Et krater fullt av oppdagelser

Ngorongoro er et enormt vulkansk krater som ligger 1800 meter over havet, nordvest i Tanzania, like ved Rift Valley. Krateret er mellom 16 og 20 kilometer i bredden, og det er over 600 meter ned fra kraterkanten. For en stakkars nordmann, er det helt uvirkelig å se...

Besøk på kaffeplantasje i Afrika

Gjennom safari og opplevelsesselskapet Wild Tracks, fikk vi lagt opp en herlig tur den siste uken av ferien vår. Jeg kan ikke berømme de nok for den servicen og de opplevelsene vi fikk. Vårt første eventyr begynte i Arusha, en storby ved foten av Tanzanias nest...

Vår helt egen sandbanke !

Et par timers båttur utenfor Tanga i Tanzania, ligger en godt gjemt skatt som du kan få helt for deg selv! Det var 2. Juledag da vi tok båten fra fastlandet ut mot de famøse sandbankene som skulle befinne seg en eller annen plass midt ute i det indiske hav. Bølgene...

God jul fra Tanga !

På lille julaften forlot vi vårt paradis i Pangani for å møte familien i Tanga. Det var en humpete, fargerik og spennende tur gjennom grus og rød gjørme. Forbi leirhus, vinkende barn, esler, ender, geiter, sisalåkre, elver og store busser. Det føltes godt å komme seg...

Zanzibar og Pangani – Paradis

Hvor skal jeg begynne? La oss begynne med å si at det er helt fantastisk her. Hvorfor så mange nordmenn reiser i flokk til Asia og Karibien hver vinter, når Tanzania er nærmere, billigere og helt uten jet-lag, forstår ikke jeg. Vi har hatt tre deilige dager på...

5 dager igjen !

Nå er det bare 5 dager igjen til avreise, og vi innser plutselig at det begynner bli farlig nære. På en måte er det helt ufattelig, det vi nå skal begi oss ut på. Samtidig så er det jo dette vi har gledet oss til så alt for lenge. Den siste måneden har vært preget av...

39 dager igjen – er vi i rute ?

I dag er det 39 dager igjen til vi reiser. Kjenner det kribler i magen bare jeg tenker på det - det merkes at det begynner å nærme seg ! Vi har hatt noen hektiske dager i en periode, og har derfor unt oss et par helger nå med bare kos - film, godteri, små turer til...

Tanker og følelser underveis..

Mange lurer sikkert på hva slags tanker og følelser som rører seg rundt i denne prosessen, og for å være ærlig så er ikke det så enkelt å beskrive. Hverdagene går som vanlig, stå opp, jobb, barnehage, middag, legging, litt voksentid, legge seg, også stå opp igjen.....

Lisboa !

Vi har alltid ønsket å reise til Lisboa, og når vår 3. bryllupsdag nærmet seg, passet det veldig bra med billige billetter fra Norwegian. For å kunne feire dagen som et par, så inviterte vi med oss en tante som kunne hjelpe oss med å passe barna. Hvem sier vel ikke...

Til Thailand med to små

Vi var 2 uker på tur til Thailand i påska i år. Da var Saga 4mnd, og Aiko akkurat fylt 3 år. Vi tenkte at det er på sin plass å dele noen erfaringer vi fikk oss, på godt og på vondt. Her kommer 10 tips fra oss til deg. Legg gjerne igjen dine egne i kommentarfeltet...

Er det noen der ute ?

Vi har valg å skrive blogg av to årsaker: Den ene er naturligvis for å holde familie og venner oppdatert på hvor vi er og hva vi gjør. Den andre er for å holde alle andre informert. Vi vet det er mange som synes vi er sprø og tøffe som gjør dette, og noen som selv...

8 uker igjen

Den siste tiden har gått veldig fort. Lite ante vi da vi skålet frem ideen vår på Skybar, at det ville bli så omfattende, så livsendrende, så merkelig. Kan det ha vært hveteølet, whiskyen og alle de bloody maryene ? Ganske sikkert. Men tanken har modnet i over 5 år...